Alza Black Friday 2020

Slevová akce Black Friday se koná vždy na přelomu listopadu a prosince, avšak někteří obchodníci, jako je Alza.cz, nabízejí Black Friday hned několikrát do roku. Na této stránce najdete vždy aktuální informace o Black Friday na Alza.cz. Dále zde najdete tipy jak ušetřit na Alza.cz a jak nakupovat výhodněji nebo na co si dát pozor.

Kdy je nejbližší akce Black Friday na Alza?

Black Friday na Alza.cz je katuálně v plném proudu! Nezapomeňte se podívat na aktuální slevové kupony a slevy, které na Alza.cz nabízíme.

Nejlepší slevy z Alza Black Friday 2020

Výprodej použitého nebo rozbaleného zboží na Alza.cz

Více >>

O e-shopu Alza.cz

Společnost Alza spatřila světlo světa již v roce 1994 (tehdy ještě jako Alzasoft), takže nedávno oslavila už čtvrt století své existence. E-shop Alza.cz přitom vznikl už v roce 2000. V současné době tato společnost působí nejen v České republice a na Slovensku, ale již několik let také v dalších zemích Evropské unie. Aktuálně se přitom jedná o jednoho z největších tuzemských obchodníků na online trhu, a to nejen se spotřební elektronikou, s níž Alza začínala, ale také v dalším sortimentu produktů. 

Obchod Alza.cz láká nakupující i na nejrůznější slevové akce. Kromě slev, které už jsou započítány v ceně zboží a najdete je na webu e-shopu, v newsletterech anebo na firemních sociálních sítích, patří mezi nejzajímavější formy výhodného nákupu slevové kupóny. Využít je ovšem možné rovněž cashback, dopravu zdarma, můžete se stát VIP zákazníkem anebo využít právě Černý pátek na Alza.cz, kdy může některé zboží zlevňovat až o 80 %. Úspora tedy může být opravdu výrazná.

Alza Black Friday

Black Friday je marketingová akce, jejíž počátky je nutné hledat ve Spojených státech amerických, kde se už mnoho desítek let jedná o jeden z nejvíce využívaných nákupních dnů. Ze Severní Ameriky se ale tato akce rozšířila také na další kontinenty, a dnes je Černý pátek nedílnou součástí marketingu i českých kamenných a internetových obchodů, které lákají zákazníky na výrazné slevy na vybrané zboží. Jedním z prvních prodejců, kteří na území České republiky tuto akci „rozjížděli“, byl přitom e-shop Alza.cz, na nějž se zaměříme na následujících řádcích.

V České republice se Black Friday objevil v roce 2012 a právě Alza byla mezi prvními, kdo tuto marketingovou akci přinesl svým zákazníkům. Teprve v dalších letech se připojili i další prodejci a postupem času se do ní zapojilo obrovské množství obchodníků napříč celým Českem. Černý pátek se tedy stal naprosto běžnou součástí nakupování a znají jej i všichni zákazníci, kteří mohou každoročně na konci listopadu, tedy v předvánočním období ušetřit při nákupu vybraného zboží opravdu zajímavé částky.

Black Friday se skutečně v minulosti konal každým rokem na konci listopadu (na první pátek po Dnu díkuvzdání) a propagovaly jej výhradně kamenné obchody. V současné době tomu nicméně už tak není. Černý pátek obvykle trvá i několik dní, stal se nedílnou součástí e-commerce a není neobvyklé, že některé obchody tuto akci pořádají v průběhu roku opakovaně. Alza.cz mezi tyto prodejce patří, takže je možné výrazné slevy na vybrané zboží využít hned několikrát do roka. 

Ačkoli Alza Black Friday probíhá stejně jako jinde na konci listopadu (a trvá až do prosince), což je stále osové období této marketingové akce, využít jej lze i jindy. Běžně totiž může probíhat i na začátku či uprostřed roku, takže ať už potřebujete nakoupit kdykoli, zjistěte si, zda aktuálně Alza.cz nenabízí nakupujícím výrazné slevy na vybrané zboží. Ušetřit lze přitom stále především při nákupu spotřební elektroniky, ale za nižší ceny si je možné objednat i další druhy zboží (viz níže).

Jak probíhá Alza Black Friday?

Black Friday na Alza.cz mívá rozmanitý průběh, takže si je dobré důkladně nastudovat aktuální podmínky, abyste skutečně současnou akci maximálně využili. Většinou Černý pátek probíhá ve vlnách, takže slevy na konkrétní produkty mohou přicházet postupně. Někdy se ale slevy spouští najednou, a zboží tak může být brzy vyprodané. Tato akce se vztahuje na tisíce produktů, které jsou prodávány s menšími či většími slevami, ale jejich nabídka bývá kusově omezená a po jejím vyčerpání není ve většině případů doplněna. 

Pokud tedy budete chtít využít Alza Black Friday, měli byste být ve střehu a důkladně si prohlédnout aktuální nabídku. Liší se přitom i délka trvání jednotlivých akcí. Někdy může probíhat pouze přes jeden víkend, jindy se může „roztáhnout“ až na dobu několika týdnů. Navíc nebývá nezvyklé, že se Černý pátek může za běhu prodlužovat, takže se opravdu vyplatí, pokud si budete průběžně zjišťovat všechny relevantní informace. Pak se nebude moci stát, že přijdete o nějakou slevu na produkt, který sháníte.

Slevy na Alza.cz 

Black Friday na Alza.cz se sice koná několikrát do roka, nejvyšší slevy jsou ovšem pro nakupující k dispozici právě v předvánočním období. Na druhou stranu je všeobecně známo, že jednotlivé obchody uvádějí slevy, které jsou sice vysoké, ale zároveň nereálné. Často je totiž zlevňováno starší zboží, a to z původní ceny, tedy ne z té, za kterou se aktuálně prodává. Platí tedy, že zákazníci a zákaznice nemusí ušetřit ve skutečnosti ani zdaleka tolik, kolik se domnívají.

Analýza slev na Černý pátek v roce 2019 např. ukázala, že zatímco prodejci deklarovali průměrné slevy kolem 30 %, reálně vybrané produkty zlevnily „pouze“ o zhruba 20 %. Alza.cz přitom nebyla výjimkou a tento trend kopírovala téměř naprosto přesně. Ačkoli totiž udávala průměrnou slevu 32 %, ve skutečnosti se ceny jednotlivých produktů v průměru snížili o 22 %. Nejedná se tedy o největší klamání nakupujících, ale v tomto obchodě se deklarované a reálné slevy rovněž lišily. 

Tento rozdíl byl dokonce důvodem vysoké pokuty, kterou Alza nedostala v České republice, ale v Maďarsku, tedy v jedné ze zemí, v nichž také působí. Nejednalo se přitom o zanedbatelnou částku. Pokuta činila 892 milionů forintů, což je v přepočtu 67,3 milionů korun! Alza.hu musela tuto částku zaplatit za nekalé obchodní praktiky, neboť během slevových akcí Black Friday od ledna 2018 do února 2019 inzerovala v reklamě slevy až 80 %, ale ty se na žádné zboží zobrazené v reklamní kampani nevztahovaly a takto zlevněno bylo pouze několik málo produktů.

Alza Cyber Monday

V souvislosti s Black Friday vznikla ve Spojených státech amerických ještě jedna marketingová akce, která se nazývá Cyber Monday neboli Kybernetické pondělí. Vznikla přitom za Atlantikem v roce 2005 a v posledních letech se rozšířila i do dalších částí světa, a to včetně České republiky. Jedná se přitom o první pondělí po Dnu díkuvzdání. Na rozdíl od Černého pátku se přitom vztahuje výhradně na e-shopy, a netýká se tedy vůbec nabídky kamenných obchodů.

Důvod spočívá v tom, že mnozí zákazníci a zákaznice nestačili nakoupit v průběhu oslav Dne díkuvzdání, takže výhodnější nakupování během následujícího pondělí ve velké míře využívají a některé internetové obchody (v USA) zaznamenávají rekordní tržby. Cyber Monday na Alza.cz přitom rovněž přináší výrazné slevy na vybrané produkty, nicméně opět byste se měli mít na pozoru. I během Kybernetického pondělí totiž existují rozdíly mezi deklarovanými a reálnými slevami.

Black Friday na Alza.cz v roce 2019

Black Friday a Cyber Monday jsou v rámci České republiky každoročně neustále využívanějšími slevovými akcemi, protože nakupující na finanční úsporu samozřejmě slyší. Tržby mnohých obchodníků tedy v tomto období trhají rekordy. Pokud se zaměříme čistě na Černý pátek na Alza.cz v loňském roce (2019), zjistíme velmi zajímavé skutečnosti. Zaujme už to, že u tohoto obchodu trvala listopadové akce ne den, ale celé tři týdny, takže nakupující mohli využít výrazné slevy skutečně dlouho.

V tomto období nakonec Alza prodala přes čtyři miliony produktů a utržila neuvěřitelné 3,3 miliardy korun (bez DPH). To byl mimochodem meziroční nárůst o 17 % a celkově desetina jejích ročních tržeb. Pokud se zaměříme na jednotlivé produkty, nejvíce šly v tomto období na dračku modely mobilních telefonů iPhoneXR, televize Samsung, herní konzole PlayStation 4 Pro, náramek Xiaomi Mi Band 4, set top box Tesla nebo bezdrátová sluchátka AlzaPower.

O popularitě akce Alza Black Friday svědčí i skutečnost, že bylo v roce 2019 během 29. 11., tedy na „skutečný“ Černý pátek, odbaveno až neuvěřitelných 75 tisíc objednávek, což mimochodem činí jednu objednávku každých 1,14 sekundy. Celková cena expedovaného zboží přitom v tento den činila 237 milionů Kč! V roce 2020 budou sice předmětem zájmu jiné produkty, než jaké jsme uvedli výše, ale dá se předpokládat, že Black Friday na Alza.cz opět přinese rekordní tržby. 

Jaké zboží se lze na Alze pořídit výhodněji?  

Z výše zmíněných informací je patrné, že na Alze jsou během Černého pátku nejprodávanější produkty z kategorie spotřební elektronika, tedy sortiment, na který se tato společnost soustředí nejvíce. Zlevňují ovšem produkty i z dalších kategorií, neboť Alza.cz se zaměřuje na nejrůznější segmenty. Nakupující si tak mohou výrazně výhodněji pořídit mnoho druhů produktů. V tomto ohledu lze v posledních letech vypozorovat některé trendy.

Kromě spotřební elektroniky frčí v České republice v průběhu Black Friday nejvíce oblečené, obuv, domácí spotřebiče, kosmetika, hračky a další dětské zboží, když se např. daří prodejům stavebnice Lego. Všechny tyto produkty si je přitom možné zakoupit také v e-shopu Alza.cz, takže není divu, že se během Černého pátku četné slevové akce týkají i těchto produktů. Pokud si tedy v předvánočním období chcete pořídit zboží z těchto (i dalších) kategorií, Black Friday na Alza.cz dává zajímavou možnost, jak při nákupu výrazně ušetřit.