Věrnostní programy mohou znamenat nejen zajímavou finanční úsporu, ale také další výhody. Aktuálně je nakupujícím nabízí mnoho prodejců, proto se pojďme podívat na některé z nejlepších programů současnosti. Snažili jsme se přitom zaměřit na různé oblasti.
Věrnostní program je marketingový nástroj, který využívají rozliční prodejci zboží či služeb z nejrůznějších oblastí od elektroniky přes módní doplňky až po cestování. Cílem je, jak už ostatně napovídá sám jeho název, odměnit věrné zákazníky. Na druhou stranu má za úkol i věrnost budovat. Nakupující totiž nakupují častěji či pravidelně, pokud vědí, že budou za tuto svou aktivitu odměněni. Proto se jedná o důležitou podporu prodeje, kterou využívají nejrůznější společnosti, což je pro zákazníky dobrá zpráva. Mohou totiž ušetřit na mnoha místech.
Věrnostní programy mohou fungovat tak, že zákazníci sbírají za využívání služeb body, což platí u kamenných i internetových obchodů. Za určitý počet bodů přitom lze získat dárek, případně vzorek zdarma. Existují ovšem také slevové věrnostní programy, které zajišťují slevy na další nákup, případně přístup ke speciálním zvýhodněným nabídkám, poukázky na odběr zboží apod. Výhodou může být i doprava zdarma apod. Jako věrnostní program je v každém případě možné využít i tzv. cashback, což je specifická forma úspory, o které se ještě blíže rozepíšeme níže.
Věrnostní programy jsou oblíbené jak u prodejců, tak u nakupujících, u obou skupin samozřejmě z rozdílných důvodů. Proč tedy prodejci a nakupující tento marketingový nástroj využívají?
Jak už jsme zmínili výše, věrnostní programy nabízejí prodejci z rozličných oblastí. Na následujících řádcích se proto zaměříme na některé z aktuálně nejlepších a nejoblíbenějších věrnostních programů, abyste nemuseli nabídku jednotlivých prodejců zdlouhavě porovnávat.
Pokud chcete ušetřit či získat odměnu při nákupu vybavení jednotlivých místností interiéru, můžete kupříkladu využít věrnostní program IKEA Family. Švédská společnost IKEA, která existuje už téměř 80 let, se zaměřuje na prodej levného nábytku a bytových doplňků. Věrnostní program IKEA Family nabízí zákazníkům spoustu zajímavých výhod. Co konkrétně můžete očekávat?
Drogerie Teta je českou společností, která provozuje kamenné drogerie od roku 1992. V současné době lze navštívit přes 500 kamenných prodejen, ale také internetový obchod Tetadrogerie.cz. Pokud budete při nákupu členem Teta klubu, může to pro vás znamenat zajímavou finanční úsporu i další výhody. Jaké?
Různé věrnostní programy můžete využít i v případě, pokud rádi doplňujete svůj šatník o stále nové kousky oblečení a obuvi. Příkladem může být např. Baťa klub. Obuvnická společnost Baťa byla ve Zlíně založena v roce 1894, existuje tedy již více než 100 let. Registraci do tohoto věrnostního programu můžete učinit v e-shopu či kamenných prodejnách Baťa. Jaké výhody jsou s ním spojeny?
H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) je švédská oděvní společnost, která nabízí dámské, pánské a dětské módní oblečení, a to už od roku 1947. V současné době působí i na našem území a čeští nakupující mohou využít i věrnostní program, který skýtá celou řadu výhod.
Pokud patříte mezi vášnivé čtenáře, jistě dobře víte, že se může tento koníček velmi prodražit. Na druhou stranu lze u různých kamenných i internetových knihkupectví využít rozmanité slevové akce, stejně jako věrnostní programy. Mezi ty nejlepší v této oblasti patří Klub Knihy Dobrovský, neboť členství může přinést mnoho zajímavých výhod, a to nejen těch finančních.
Věrnostní program mohou využít i milovníci kinematografie, a to nejen při nákupu DVD či Blu-ray disků, ale také při návštěvě kina. Nabízí ho totiž např. společnost Cinestar, která je vedle společnosti Cinema City největším provozovatelem multikin v České republice. Jaké výhody budete mít k dispozici?
Rossmann je německý obchodní řetězec drogerií, který působí v několika evropských zemích, a to včetně České republiky. Členové věrnostního programu Rossmann Club přitom získají mnoho výhod, neboť´ lze využít nejrůznější slevové akce, které mohou shodně znamenat zajímavou finanční úsporu.
Pokud si chcete výhodněji pořídit sportovní oblečení či vybavení, můžete využít slevové akce na Sportisimo.cz. Tento internetový obchod, který existuje od roku 2000, nabízí svým zákazníkům rovněž věrnostní program, který může opět přinášet zajímavé výhody. Jaké?
Britský maloobchodní řetězec Tesco působí v České republice a na Slovensku od roku 1996, jeho počátky je nicméně nutné hledat v roce 1919. V současné době každopádně můžete nakoupit výhodněji i díky věrnostnímu programu s názvem Clubcard. Tuto kartu je přitom možné využít i při online nákupech.
Internetový obchod Tchibo.cz znají především milovníci kávy, pořídit si v něm nicméně můžete nejrůznější druhy zboží z dalších kategorií od dámské, pánské a dětské módy, přes bydlení a zahradu až po sport a volný čas. Při nákupu je možné využít i TchiboCard, kdy sbíráte věrnostní zrnka.
Výhodněji si je možné pořídit rovněž šperky či hodinky, a to např. díky věrnostnímu programu Klenoty klub, který nakupujícím nabízí obchod Klenotyaurum.cz. Jde o českého prodejce šperků s více než šedesátiletou tradicí a mnoha kamennými prodejnami po celé České republice. A výhody?
Možnost využít věrnostní program nabízejí svým zákazníkům i kamenné a online lékárny. Mezi nejzajímavější patří v tomto ohledu Dr. Max a jeho Karta výhod, která umožňuje nejen šetřit, ale využít je možné také další zajímavé výhody. Proč o ní tedy konkrétně uvažovat?
Věrnostní program může znamenat zajímavou finanční úsporu i další výhody rovněž u jednoho z vůbec největších českých prodejců, totiž v internetovém obchodě Alza.cz. Ačkoli je členství placené, program Premium si můžete nejprve vyzkoušet na 30 dní zdarma a zjistit, zda vám vyhovuje a jestli se vám vůbec vyplatí. Jaké jsou některé z výhod?
Mall.cz je další internetové nákupní centrum, které patří společně s Alzou k největším v České republice. Provozovatel, tedy Mall Group navíc nabízí stávajícím i novým zákazníkům hned několik věrnostní klubů, z nichž si je možné vybrat. O kterých možnostech můžete uvažovat?
Kuponer je slevový portál, na kterém můžete nalézt velké množství slevových kupónů, pravidelných slev a dalších slev. Kromě toho je možné využít i caschback, což je speciální slevová akce, díky níž neušetříte v průběhu objednávky na jednotlivých e-shopech, ale až po jejím učinění. Funguje přitom jako určitá forma věrnostního programu, protože se nejprve musíte zaregistrovat. Jak vše probíhá?